Skip to main content

Webinar: Strategies for post-cookie success

Webinar: Your PPC tracking will break soon – Strategies for post-cookie success

Datum & tijd: 8 februari om 12u

Het digitale landschap ondergaat momenteel enkele ingrijpende veranderingen. We nodigen je daarom graag uit voor deze webinar waarin we dieper ingaan op de invloed van deze ontwikkelingen op PPC en online advertising.

Tijdens deze webinar leren onze experts jou over het uitfaseren van third-party cookies door Google en de verplichting van Consent Mode V2 in de EEA. Daarnaast leggen ze je uit hoe je ervoor kunt zorgen dat je conversietracking steeds compliant en betrouwbaar blijft.

Bekijk de opname

Het digitale landschap ondergaat momenteel enkele ingrijpende veranderingen. We nodigen je daarom graag uit voor deze webinar waarin we dieper ingaan op de invloed van deze ontwikkelingen op PPC en online advertising.

Tijdens deze webinar leren onze experts jou over het uitfaseren van third-party cookies door Google en de verplichting van Consent Mode V2 in de EEA. Daarnaast leggen ze je uit hoe je ervoor kunt zorgen dat je conversietracking steeds compliant en betrouwbaar blijft.

Bekijk de opname

Wat je zal leren

1

De uitfasering van third-party cookies

Gevolgen voor PPC en online advertising
Timelines & strategieën voor organisaties
2

Consent mode V2

✓ Gevolgen van deze verplichting in de EEA
✓ Strategieën voor compliance en het recupereren van verloren conversies
3

Optimaliseren van conversie-tracking voor Google Ads performance

✓ Waarom is conversie tracking cruciaal voor Google Ads succes?
✓ Risico’s verbonden aan onvoldoende tracking en wat je kunt doen
4

Enhanced conversions

✓ Hoe kunnen ‘Enhanced conversions’ helpen bij het recupereren van gemiste conversies
✓ ‘Enhanced conversions’ inzetten om de algemene prestaties van je campagnes te verbeteren
5

Server-side tagging

✓ Waarom is server-side tagging noodzakelijk nu Google third-party cookies verwijdert?
✓ Hoe voorkom je dataverlies en verbeter je de accuraatheid van je tracking?

Wat je zal leren

1) DE UITFASERING VAN THIRD-PARTY COOKIES

✓ Gevolgen voor PPC en online advertising

✓ Timelines & strategieën voor organisaties

 

2) CONSENT MODE V2

✓ Gevolgen van deze verplichting in de EEA

✓ Strategieën voor compliance en het recupereren van verloren conversies

 

3) OPTIMALISEREN VAN CONVERSIE-TRACFKING VOOR GOOGLE ADS PERFORMANCE

✓ Waarom is conversie tracking cruciaal voor Google Ads succes?

✓ Risico’s verbonden aan onvoldoende tracking en wat je kunt doen

 

4) ENHANCED CONVERSIONS

✓ Hoe kunnen ‘Enhanced conversions’ helpen bij het recupereren van gemiste conversies

✓ ‘Enhanced conversions’ inzetten om de algemene prestaties van je campagnes te verbeteren

 

5) SERVER-SIDE TAGGING

✓ Waarom is server-side tagging noodzakelijk nu Google third-party cookies verwijdert?

✓ Hoe voorkom je dataverlies en verbeter je de accuraatheid van je tracking?

Sprekers

Deze webinar wordt geleid door Alexandre Massart, onze ‘Head of training’. Alexandre heeft meer dan 10+ jaar ervaring binnen digitale marketing en dit binnen verschillende bedrijven en industrieën.

Alexandre wordt vergezeld door Yannick Timmermans, een ervaren analytics- en trackingexpert die onze kernwaarde “be passionately curious” volledig uitdraagt en altijd op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen op het gebied van analytics en privacy.

Sprekers

Deze webinar wordt geleid door Alexandre Massart, onze ‘Head of training’. Alexandre heeft meer dan 10+ jaar ervaring binnen digitale marketing en dit binnen verschillende bedrijven en industrieën.

Alexandre wordt vergezeld door Yannick Timmermans, een ervaren analytics- en trackingexpert die onze kernwaarde “be passionately curious” volledig uitdraagt en altijd op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen op het gebied van analytics en privacy.

Bekijk de opname op YouTube

Bekijk de opname