Skip to main content

Geschiedenis

Wat eraan vooraf ging

Voor 2014…

“Een uit de hand gelopen freelance project”. Voor 2014 bestond CLICKTRUST enkel uit onze huidige Managing Director, Fabian Van De Wiele, en een andere freelancer. Hun specialiteiten waren SEA/SEO en analytics. In oktober 2014 werd de eerste werknemer aangenomen (die weigert te vertrekken). We werkten voor KMOs en agencies als SEA specialisten en gaven trainings aan bedrijven van verschillende groottes.

2016-2017

“Laten we een agency starten”. Kort daarna begonnen we met werken voor meer gekende merken, maar we behielden onze KMO klanten. Rond 2016 verwelkomden we een grote corporate klant, DKV, en breidden we ons team uit met 2 nieuwe werknemers. Zo werd CLICKTRUST plots een agency. Vanaf 2017 kwam alles in een stroomversnelling. We breidden onze kennis uit en voegden ‘paid social’ en ‘programmatic advertising’ toe aan onze diensten. Meer mensen vervoegden ons team en een Operations Manager werd aangesteld. CLICKTRUST werd opgepikt door een Google Incubator programma en we besloten dat we niet langer een uit de hand gelopen freelanceproject waren, maar een echt bedrijf. We stelden een roadmap op voor de komende 3 jaar en startten met de uitvoering ervan.

2018 – 2019

“Vrienden worden met Mountainview”. Rond 2018 besloten we om samen te werken met Cedric Cauderlier & Sebastien Vanwelde en hun agentschap Mountainview. Tegenwoordig werken Mountainview & CLICKTRUST samen voor veel klanten. We delen dezelfde visie over service, transparantie en de rol van een agency in het steeds groter wordende complexe digitale ecosysteem. Tegen het einde van 2018 nam Mountainview een aandeel van 20% in CLICKTRUST. Ook verwelkomden we enkele grote namen zoals D’Ieteren en Unicef. Vandaag zijn we duidelijk geen freelance project meer, maar een volwaardig bedrijf. Het wordt nog steeds geleid door Fabian Van De Wiele, maar telt nu 18 medewerkers.

2020

“Doen wat we beloven, zowel aan klanten als medewerkers.” Het bedrijf wordt in volledige transparantie geleid, waarbij CLICKTRUST wordt beschouwd als een gezamenlijk project met als doel verschillende behoeften te vervullen: de behoefte om productief te zijn, de behoefte om comfortabel te leven en de verplichting om iets terug te geven aan de samenleving. Gaandeweg hebben we een plek veroverd in het huidige digitale landschap, dat we de komende jaren gaan uitbreiden, ook al is dat niet noodzakelijk ons hoofddoel. Voor 2020 richten we ons op het waarmaken van onze kernbelofte om de ROI te verhogen, terwijl we gestaag groeien en onderweg niemand verliezen.”

2021

“Creatie van een digital acceleration ecosystem”. Samen met Mountainview, MVstudio, Stereo en onze spin-off Izoard bouwen we een holding (MTV Networks) waar elk van de agencies een potentiële partner is, afhankelijk van de digitale maturiteit van de klant. Ons uiteindelijke doel is om een ​​investeerder te worden in de business van de klant, wat we al gedaan hebben met kinderhorlogemerk Twistiti en 3D-scantechnologiebedrijf Treedy’s. Ondertussen verwelkomden we niet minder dan 10 nieuwe teamleden, waaronder onze eerste data scientist, en doneerden we maar liefst €20.000 aan het goede doel.

2022

“Herstructurering van het team” In 2022 hebben we het aantal teams teruggebracht en een HR manager, Marketing Manager en CFO aangesteld. Daarnaast lanceerden we LYKTA, ons zusterbedrijf dat media performance measurement solutions aanbiedt zoals Marketing Mix Modelling, TV Performance & Drive to web en Geo AB tests. Gedurende deze periode hebben we ook onze relaties met onze collega’s van de MTV Networks groep versterkt door middel van twee geweldige teambuilding evenementen.

Ontmoet het team

Zij zetten je digitale strategie om in actie.

 

LEES MEER

Geschiedenis

Hoe we zo ver gekomen zijn

 

LEES MEER

WeCare

Planet – People – Health – Personal Development

 

LEES MEER

Samen vooruitgang boeken?

Wij helpen ambitieuze bedrijven bij het schalen van hun inkomsten uit digitale media. Zie ons al een verlengstuk van je in-house team.