Skip to main content

Business intelligence

We helpen je data om te zetten in waardevolle inzichten

Data collection

Alles is tegenwoordig meetbaar, waardoor veel bedrijven door het bos de bomen niet meer zien. Daarom ligt een overzichtelijk tagging & measurement plan die aansluit bij jouw behoeften steeds aan de basis van alles wat we meten. Aan de hand van dit plan zetten we de nodige tags, triggers en variabels op in Google Tag Manager of een ander tag management systeem. Daarbij helpen we je ook bij het opstellen van de volledige data layer requirements en volgen we de implementatie ervan op met het development team.

Daarnaast staan we je graag bij in het opzetten of auditen van je digital analytics, of dit nu via Google Analytics 4, Adobe Analytics of een alternatief platform gebeurt. Ook voor het opzetten van de Facebook Pixel, de LinkedIn Insight Tag, Google Ads conversion tracking, etc… hebben we de nodige expertise in huis.

Data harmonization, transformation & enrichment

Net zoals vele bedrijven, verzamelt jouw organisatie wellicht data van verschillende bronnen: Google Analytics, Google Ads, Google Display & Video 360, Facebook, LinkedIn, CRM, etc… Waarschijnlijk heb je al gemerkt dat het vergelijken of combineren van deze databronnen niet altijd vanzelfsprekend is.

Een eerste cruciale stap in het koppelen van data is zorgen voor data harmonization: zorgen dat in alle systemen dezelfde naming conventions gebruikt worden.

Vaak is dit echter niet voldoende en is er ook data transformation nodig. Met behulp van tools als Funnel kunnen we er voor zorgen dat data vanuit verschillende bronnen gemakkelijk gecombineerd kan worden. Wil je daarbovenop graag een overzicht van de performance per land, taal, merk, winkel, …? Ook hier kunnen we eenvoudig voor zorgen dankzij ‘custom dimensies’. En zo zijn er nog tal van mogelijkheden.

Maar de échte inzichten komen uit data enrichment, waarbij we first party data, zoals CRM data, linken aan third party data, zoals data uit Google Analytics (GA).

Media mix modeling & statistical analysis

Geeft je bedrijf jaarlijks tien- of misschien wel honderden duizenden euro’s uit aan digital media zonder enig idee te hebben wat de impact is op de uiteindelijke omzet? Aan de hand van media mix modeling (MMM) en statistische analyses helpen wij je hier een beter zicht op te krijgen. In tegenstelling tot digitale attributie die cookie-afhankelijk is en beperkt tot online media, kunnen we via MMM aantonen wat de impact is van zowel online als offline upper-funnel campagnes. Via traditionele attributie is dit veel moeilijker vanwege de korte levensduur van cookies. Uiteindelijk krijgen we dankzij MMM dus ook een beter idee van wat de beste budgetverdeling overheen de funnel is. Onze statistische modellen houden hierbij onder andere rekening met media investering, prijs, promoties, concurrentie en meer.

Data visualisation, measurement & activation

Het visualiseren van data is één van de krachtigste manieren om te communiceren over complexe data. Bij CLICKTRUST doen we echter niet aan overvolle dashboards vol nutteloze data. Wel helpen we jou bij het bepalen van de juiste KPIs die nodig zijn voor het meten van het succes van jouw bedrijf

Op basis daarvan creëren we een gebruiksvriendelijk dashboard waar je team en partners echt waardevolle inzichten uit kunnen halen. Dit maakt het mogelijk doordachte beslissingen te nemen voor het optimaliseren van campagnes en websites.

Naargelang de voorkeur van jouw bedrijf, bouwen we deze dashboards in Google Looker Studio, Tableau of Microsoft Power BI.

Data & analytics opleidingen

We bieden verschillende web analytics opleidingen aan voor zij die zich verder willen verdiepen in populaire platformen als:

 

Daarnaast bieden wij ook opleidingen Google Tag Manager en Google Looker Studio aan.

Ontdek onze cases

ontdek meer klantcases

Klaar om een versnelling hoger te schakelen?

We zijn een pure player agency dat met jou samenwerkt aan je campagnes, terwijl we samen nadenken over hoe we de digitale maturiteit van je bedrijf kunnen verbeteren. Ons hybride consulting/agency model is ideaal om jouw bedrijf stap per stap te laten groeien. Aan de hand van data van eerdere campagnes bekijken we samen met jou waar verbeteringen mogelijk zijn en hoe we je campagnes naar een hoger niveau kunnen tillen.

LATEN WE SAMENZITTEN