Zuny

Telecommunicatie

Industrie

Telecommunicatie

Locatie

Brussel/Wallonië

Werken met ons sinds

2020

De uitdaging

De grootste uitdaging bij Zuny was om interesse te creëren in een verzadigde industrie voor een niet-bestaand merk en dat voor een moeilijk publiek: millennials. Creatives gemaakt om op te vallen, waren dan ook een must. Hoe konden we te kleine audiences vermijden door hyperpersonalisatie, maar tegelijkertijd ook té brede audiences en creatives voorkomen?

Onze oplossing

Global digital strategy

Dashboarding

Analytics

Marketing Mix Modeling

CRO

Google Ads

Programmatic

Social Media

SEO

Affiliation

DOOH

1. Teasing met een countdown

In een eerste fase hebben we mensen met Facebook- en YouTube-campagnes naar een countdown pagina geleid. Het doel van deze campagnes was in eerste instantie om audiences op te bouwen. De creatives werden aangepast aan de locatie om extra interesse te wekken. Denk bijvoorbeeld aan “Salut Bruxelles! Vous êtes géniaux”. In deze fase werd het product zelf nog niet genoemd om nieuwsgierigheid op te wekken.

 

2. Revealing the brand

De audiences uit de teaser werd gerecupereerd en uitgebreid via Facebook, Google, DOOH, Spotify, Tinder, Twitch, Teads én Tiktok. Alle deze advertenties werden ook steeds aangepast aan de context met de bedoeling interesse te wekken. De advertentie op Tinder was bijvoorbeeld “Gigabites ici”…

 

3. Go to market

Tijdens de go-to-market fase werden productgerichte creatives met verschillende USP’s ingezet op Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, Tinder, YouTube, Twitch, Teads, 2ememain.be, Spotify én display.

Tijdens de volledige duur van deze campagnes hebbben we gebruik gemaakt van data, rekening houdend met de complexiteit van het project. Alle kanalen werden geoptimaliseerd naar “leading indicators” zoals kwalitatieve bezoeken, funnel stap 1, … Die gegevens werden gebruikt om cross-channel verkopen te voorspellen in plaats van gebrekkige attributie te gebruiken op basis van een cookie die vóór het einde van de customer journey verloopt. Deze methode maakte het mogelijk om de impact van wat doorgaans wordt beschouwd als upper- en mid-funnel beter te kwantificeren.

De resultaten

Meer dan 13M impressies
Enorm veel engagement op social media
Alle sales targets werden behaald

Aangezien dit een nieuw merk was en alles afhing van de succesvolle lancering van deze campagne, kunnen we met trots zeggen dat de media en targeting erg effectief waren. Zuny werd succesvol gepositioneerd voor digital natives in Franstalig België. De campagnes genereerden meer dan 13 miljoen impressies, massa’s betrokkenheid op sociale media en overtreften de sales targets.

Ontdek onze cases

UNICEF’s HappyPack: digitale fondsenwerving

Škoda case: Meer harde conversies door het verlagen van het ‘branded SEA’ budget

Zuny case: Opbouwen van een merk in een zeer competitieve markt

Ontdek meer klantcases