Mode, kleding & accessoires
Jeune Premier
Industrie
Mode, kleding & accessoires
Location
België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken, Rusland
Werken met ons sinds
2021
De uitdaging
Sinds 2012 heeft het merk een indrukwekkende groei doorgemaakt en zich verspreid over verschillende landen, met maar liefst 1000 verkooppunten in 37 landen.
Bovendien verschilt de schoolmode per land. Daarom is het noodzakelijk om de creatives en communicatie aan te passen aan elk specifiek land.
Onze oplossing
Google Shopping
Google Display
Social Media advertising
SEO
Analytics
Voorheen investeerde Jeune Premier niet tijdens de aanloop naar piekperiodes. Ons team heeft hen geholpen bij het ontwikkelen van een wereldwijde langetermijnstrategie die rekening houdt met de verschillen tussen de verschillende landen.
Daarnaast hebben we een plan geïmplementeerd om ‘soft conversions’ te stimuleren aan een geoptimaliseerde kost per conversie tijdens rustige periodes, met behoud van de maximale kost per verkoop. Op die manier zijn we overgestapt van ad-hoccampagnes tijdens de back-to-school periodes naar een always-on aanpak.
Om het succes van onze strategie te garanderen, hebben we ons gericht op vier belangrijke pijlers:
1) Het verbeteren van de globale en back-to-school strategie
In de maanden voorafgaand aan een piekperiode hebben we ons gericht op het genereren van vraag door het opbouwen van een kwalitatief publiek dat we later konden retargeten. In deze fase hebben we awareness gerichte, lifestyle advertenties gebruikt en ons gefocust op het genereren van kwalitatieve bezoeken in plaats van directe verkopen.
Tijdens de daaropvolgende piekperiodes hebben we ons gericht op het retargeten van de audience met kwalitatieve bezoekers hun look-a-like audiences. Hierbij hebben we het budget geoptimaliseerd op basis van de seizoensgebondenheid in elk land. In deze fase hebben we productgerichte advertenties en dynamische retargeting gebruikt voor gepersonaliseerde targeting. Tijdens de piekperiodes hebben we de prestaties beoordeeld aan de hand van harde KPI’s: verkoop en kosten per verkoop.
2) Bepalen van een max. CPL en min. ROI
Om ervoor te zorgen dat de strategie effectief was, hebben we duidelijke doelen gesteld, waaronder een maximale CPL en een minimale ROI.
3) Invoeren van soft KPI’s
We hebben een aantal soft KPI’s geïntroduceerd, zoals productweergaven en toevoegingen aan winkelwagentjes, om een beter inzicht te krijgen in het klanttraject en meer signalen te geven aan de algoritmen op verschillende platforms.
4) Channel mix verbeteren
- We zijn begonnen met meer investeren in upper-funnel en mid-funnel door middel van always-on sociale media-campagnes met de juiste advertenties en copy voor elk land. Het doel was om merkbekendheid op te bouwen en de audience voor de piekperiode op te bouwen.
- We besloten te stoppen met investeren in kanalen die geen toegevoegde waarde opleverden, zoals search generic en display-advertenties. We hebben de focus gelegd op shoppingadvertenties die incrementele leads opleverden.
- We hebben ook nieuwe kanalen, zoals TikTok en Google Discovery, getest om de merkbekendheid in nieuwe markten te vergroten