Zuny

Telecommunicatie

Industrie

Telecommunicatie

Locatie

Brussel/Wallonië

Werken met ons sinds

2020

De uitdaging

Zuny staat bekend als de rebel binnen VOO. Hun missie is om een onverslaanbaar en volledig digitaal internetpakket aan te bieden aan een nieuwe generatie die sterk verbonden is en waarde hecht aan vrijheid, zelfstandigheid en grenzeloze mogelijkheden. Hun ideale doelgroep bestaat uit mensen onder de 40 die actief zijn op digitale platforms en op zoek zijn naar de beste service aan de beste prijs.

Na een succesvolle herlancering van het merk in 2021 besloot Zuny om samen te werken met CLICKTRUST en LYKTA om het merk verder te laten groeien in een zeer competitieve markt, die gevoelig is voor seizoensgebonden schommelingen.

Het doel was om de verkoop met 25% te laten stijgen, terwijl het campagnebudget werd gehalveerd. Tegelijkertijd werden we geconfronteerd met het uitsterven van cookies, wat ons beperkte in het verkrijgen van een globaal inzicht in de impact van onze online en offline investeringen. Dit dwong ons om verder te kijken dan de traditionele attributiemodellen om de verkoop te kunnen koppelen aan onze media uitgaven.

Our solution

Global digital strategy
Dashboarding
Analytics
Marketing Mix Modeling
CRO
Google Ads
Programmatic
Social Media
SEO
Affiliation
DOOH

Marketing Mix Modelling

Samen met LYKTA hebben we een Marketing Mix Model ontwikkeld dat we hebben gecombineerd met traditionele attributie en microconversies voor ‘cookieless’ media inzichten:

  • Attributie voor een realtime beeld van de invloed van kanalen op de verkoop, die gebrekkig is vanwege cookies
  • Micro-conversies die ons een realtime beeld geven van de invloed van kanalen op upper-funnel conversies.

 

Hoewel Marketing Mix Modeling oorspronkelijk een hulpmiddel is voor offline mediaplanning, laat deze case zien dat het ook zeer effectief kan zijn voor online media. Het vereiste een engagement op lange termijn waarbij we moesten overschakelen van een vlakke, always-on aanpak naar een aanpak met verschillende tests, variaties op budgetten, …

Concreet combineerden we alle offline en online gegevens om statistische modellen te maken die ons een beter zicht gaven op de bijdrage van elk kanaal aan de verkoop.

 

Een statistisch model voor elk kanaal

Bovendien genereerden we ook statistische modellen per kanaal. Zo kregen we een beter inzicht in de impact per kanaal, de incrementaliteit, de kosten per lead, de verzadiging en de maximaal te gebruiken investering.

 

Op basis van deze inzichten konden we:

  • Het mediaplan herzien
  • Een specifiek budget per kanaal bepalen
  • Bepaalde kanalen pauzeren (Google Display & Video 360)
  • Sommige kanalen opnieuw activeren
  • Nieuwe kanalen testen, zoals TikTok, Twitch, Spotify, RTL Play, Digital out of Home
  • Het aantal verkopen voorspellen
  • De globale max. kost per verkoop bepalen

 

Tot slot gaven de statistische modellen van LYKTA ons inzicht in de TV prestaties, zoals het aantal nodige ‘waves’, het langetermijneffect van die ‘waves’ en de incrementaliteit.

De resultaten

+37.47% in leads
-51.87% in CPL

Ontdek onze andere cases

UNICEF’s HappyPack: digitale fondsenwerving

Škoda case: Meer harde conversies door het verlagen van het ‘branded SEA’ budget

Zuny case: Opbouwen van een merk in een zeer competitieve markt

ontdek meer klantcases